Są 1 268 033 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kategorie

Zdjęcia w galeriach.

Góry Riła w Bułgarskich Rodopach...

środa, 11 lipca 2007 8:22

Dalszy ciąg moich wakacyjnych, górskich opowieści(*-*)

Tą wyprawę z Andrzejm C. ps "Cyna" planowaliśmy już w zimie Anno Domini 1974. Andrzej to jak wspomniałem jeden z najlepszych kolegów z naszego żoliborskiego podwórka. Planowaliśmy po zdaniu matury wyjechac w podróz poprzez kraje RWPG, czyli dawne socjalistyczne. Wyjechaliśmy  w sierpniu pociągiem Sobieski poprzez Czechosłowację, Węgry, Bułgarię, Rumunię i wróciliśmy przez  ZSRR,Lwów do Polski...We dwójkę z namiotem "Mikrus" z Legionowa.... Bilet kolejowy mieliśmy wykupiony na całą trasę..Tam gdzie sie już przejechało, to konduktor wycinał ten kawałek...Najbardziej chieliśmy zobaczyc Bułgarskie Rodopy, pasmo Riła..Ale oczywiście zwiedzaliśmy tez Budapeszt, Sofię, Bukareszt Warnę, Burgas  i no i cudowne Morze Czarne!! Wszystko przygotowaliśmy sami bez żadnych biur podróży, doradców i innych zbędnych pośredników....Jak to planowaliśmy, to niedaowiarki pukały się w czoło i mowili " tak będzie ta podróż, ale palcem po mapie"  Ale wszystko udało się znakomicie!!:-) W sumie byliśmy ponad 30 dni...Rodopy przepiękne!! Bardzo mało ludzi...Szliśmy przez trzy dni nie spotykając ani jednego człowieka. To w Tatrach jest niemożliwe:-/ Rozbijaliśmy się z namiotem nad jeziorkami podobnymi do Morskiego Oka....problemem było umycie się...woda była tak zimna, że nogę tam wkładałem z pół godzinylimo Jak zgubiliśmy grzebień, to Andrzej zrobił następny z mydła i zaostrzonych zapałek:-] Bo oczywiście sklepów nie było na szlaku. Jeden czesał drugiego, żeby się kołtun na głowie nie zrobił... Jak spaliśmy na najwyższym szczycie Bułgarii to spadł w nocy śnieg (na pierwszej fotce). Zmarzłem tak bardzo, że całą noc musiałem chodzic wokoło namiotu. A Andrzej smacznie sobie chrapał:-D Zaraz potem uciekliśmy nad Morze Czarne...ale "otem potem";-)

Fotografowaliśmy radzieckim aparatem MOSKWA Andrzeja. Na błony zwojowe marki FOTOPAN..........Format 6x9 z polskiej fabryki FOTON na warszawskiej Woli.(*-*)

Ps. Przy okazji chciałem pozdrowic Andrzeja C. vel "Cyna"...niezdartego silnika wszystkich naszych poczynań...i pociękowac mu, że był tym kim był...

Pozdrawiam Vojtek

Tatry 1972...moje wakacje

wtorek, 03 lipca 2007 11:51

Tak jak obiecałem teraz będzie o wypadzie w Tatry Anno Domini 1972. Byłem wtedy uczniem liceum. Pojechaliśmy we trójkę. Ja, Andrzej C. ps."Cyna" z podwórka i nasz kolega nie z podwórka Krzysiek S. Do Zakopanego jeździł słynny nocny pociąg osobowy. Dostac się do niego to była wielka sztuka!! Tak był załadowany już od Dworca Głównego. Mnie wtedy poleciały wszystkie guziki od rozporkalimo Andrzej C. był chyba moim najlepszym kolegą z podwórka. Głowa pełna niespotykanych pomysłów!! Więszośc z nich udało nam się zrealizowac. Andrzej był po prostu Leonardem Da Vinci naszego żoliborskiego podwórka. I słynym majsterklepkąlimo Między innymi Andrzej zrobił magnetofon w pudełku na buty i wiele innych rzeczy. Pociągnęły go góry..Tatry, Alpy, Himalaje....Mnie zaś pociągnęło co innego, ale nie wiem czy kiedykolwiek o tym napiszę]:-|:-D Z Andrzejem odbyłem podróż po po Czechosłowacji, Węgrzech, Bułgarii, Rumunii i ZSRR........To była najpiękmiejsza podróz mojego życia." Latem 1972 roku mieszkaliśmy we wsi Murzasichle koło Zakopanego. I stamtąd robilismy wicieczki w góry. Przeszliśmy między innymi szlak ORLEJ PERCI...najtrudniejszy ze szlaków dla turystów. Ja miałem pietra i Andrzej niósł w pewnym momencie dwa plecaki. A ja uważałem, żeby nie zleciec:-/(>_<) Spaliśmy w swoim namiocie u gaździny na polu. Zapłatą była zbiórka siana i inne prace gospodarskie...Pojechaliśmy autobusem w Słowackie Tatry. W tym celu mieliśmy przepustkę w STREFĘ KONWENCJI. Wtedy była jeszcze CZECHOSLOWACJA. Taką przepustkę wyrabiało się ww komendzie MILICJI OBYWATELSKIEJ w miejscu swojego zamieszkania. Granicę przekraczaliśmy w Łysej Polanie. I tam była mała przygoda. W dowodzie nie miałem brody, a na głowie miałem świeżo zapuszczoną:-D Polski celnik kazał mi sie ogolic. ...A maszynki do golenia nie miałem...Ale czeski celnik powiedział PUSTITIE!! i obeszło się bez szukania maszynki do golenia w stosie plecaków w bagażniku na autobusie marki KAROSA.  Ludzie wtedy w Tatrach chodzili z piosenką na ustach, z rozmową a nie ze słowem na "K"......Najbardziej znanym w świecie polskim słowem:-D:-( Wszystkie wycieczki planowaliśmy sami. Najfajniej się je planowało zimą. Siedzieliśmy razem nad mapami w domu, albo w ciemni fotograficznej. Fotki te są robione szerokoformatowym radzieckim aparatem MOSKWA. Polski film marki FOTOPAN...I komu to przeszkadzało? Jak zapytał kiedyś satyryk Jan Pietrzak?:-\(>_<).

Następny wpis będzie o Górach Riła w Bułgarskich Rodopach. Aha bym był zapomniał!!!! Od 8 lipca jestem sam w domu. Tydzień. Rodzina na wakacjach.Zapraszam. Po co mam pisac jak mogę to wszystko opowiedziec przy świecach, może lampce wina i jakimś deserze. To znaczy zapraszam Internautki. Po prostu(*-*)serce(*-*)@)-->-->--

Zdjęcia w galeriach.

poniedziałek, 25 września 2017

Licznik odwiedzin:  625 849

« lipiec »
02030405060708
16171819202122

Zajrzyj koniecznie

W tym blogu będę pisał o sprawach ważnych dla mnie i mniej ważnych, o spędzaniu czasu i o przemyśleniach swoich...na różne tematy. Zapraszam do pisania komentarzy. Vojtek

Oto cały ja:)

Jestem Vojtek. Mieszkaniec Warszawy od urodzenia.
Lubię wędkarstwo, turystykę, fotografowanie i kręcenie filmików, które umieszczam na You Tube. Lubię też poznawać ludzi ich problemy.
Żyję tak jak leci:) I staram się nie przeszkadzać innym.
I często mi się to udaje.
Jak chcesz to napisz. VARSOVIE@WP.PL

Aktualny PageRank strony warsawman.bloog.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO