Są 1 268 033 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga

Zdjęcia w galeriach.

Morze Czarne Anno Domini 1974

sobota, 05 lipca 2008 7:25
Podobny wpis dałem kiedyś na moim blogu, ale niechcący go skasowałem. Więc daję teraz. Oczywiście z innym tekstem. Akurat jest pora wakacji, więc wpis w sam raz(*-*):-) Ale do rzeczy. W pamiętnym roku 1974 zdawałem maturę. No i do dziś mam tą "maturę  i kursa niektóre:)"  I z okazji zdania tejże matury(kolega też zdawał) Przyjaciel nie kolega. Kolegów to ma się teraz. Andrzej to przyjaciel z podwórka. On był głównym motorem tej wyprawy i on głównie fotografował. Aparat na błony zwojowe, szerokoformatowe Fotopan. A aparat marki Moskwa. Sami fotki wywoływaliśmy w naszej piwnicznej ciemni! Sami żeśmy to wszystko przygotowali. Bez żadnych biur podrózy itp. Zimą ślęczeliśmy nad mapami i przewodnikami. O internecie i telefonii komórkowej nikt nie słyszał. I nie mozna było usłyszec na plaży tekstów z komórki typu: "Kur..... jaka u was pogoda? Bo u nas się spier...." Przewodnik po Bułgarii kupiliśmy na Placu Wilsona w księgarni. Namiot Mikrus(z Legionowa) w sklepie sportowym. Pamiętam jak go sprawdzalismy na stadionie Spójni u nas na Żoliborzu. Zaplanowaliśmy dośc dokładnie podroż po Krajach Demokracji Ludowej. Wyjechaliśmy z Warszawy przez Czechy do Budapesztu. Bilet kolejowy, odcinkowy wykupiony na cała trasę. Jak sie jakis odcinek przejechało, to konduktor to odcinał.  Z Budapesztu do Sofii, z Sofii do Burgas i z Burgas statkami, wodolotami i atobusem zwiedziliśmy całe wybrzeże Morza Czarnego. Od granicy tureckiej aż do Rumunii. Potem powrót przez Rumunię, Bukareszt, ZSRR,  przez Lwów do Polski. Schodziliśy w tym czasie całe pasmo gór Riła w bułgarskich Rodopach. Ale tym górom już w tym blogu poświęciłem wpis. Jak ktoś chce to zobaczyc, to proszę się cofnąc. W sumie podróż trwała 32 dni. Wszystko się super udało!!  Mieliśmy dużo wspaniałych przygód. Poznałem fajnych ludzi. I potem korespondowałem z Bułgarem i rumuńskim Żydem, który nas przenocował..I chyba jak dotychczas to były moje najpiękniejsze wakacje w życiu. Bo byliśmy PIĘKNI DWUDZIESTOLETNI...jak pisał Marek Hłasko. I WOLNI mimo, że szalała "komuna" Czarno-biały świat wydawał nam się bardziej kolorowy i bezpieczniejszy niż rzeczywistośc dzisiaj...Teraz tez bym pojechał w podobną podróż, tylko się towarzystwo rozsypało po całym świecie.:-(..Z Andrzejme C. Byłem kilkakrotnie na wakacjach....I zawsze wszystkie udane i bardzo ciekawe...Na progu wakacji, urlopów życzę Wam wszystkim po prostu wymarzonych wakacji i masę bezpiecznych atrakcji!!(*-*)limo.
Vojtek&Wspomnienia

Ps. Wróciłem z weekendu na wsi. Złapałem karasia 39 cm i karpia 37 cm. Niestety połamałem drogą wędkę::(:(:( Proszę mi nie życzyc POŁAMANIA KIJA!!

Zdjęcia w galeriach.

poniedziałek, 25 września 2017

Licznik odwiedzin:  625 854

« lipiec »
 010203040506
14151617181920

Zajrzyj koniecznie

W tym blogu będę pisał o sprawach ważnych dla mnie i mniej ważnych, o spędzaniu czasu i o przemyśleniach swoich...na różne tematy. Zapraszam do pisania komentarzy. Vojtek

Oto cały ja:)

Jestem Vojtek. Mieszkaniec Warszawy od urodzenia.
Lubię wędkarstwo, turystykę, fotografowanie i kręcenie filmików, które umieszczam na You Tube. Lubię też poznawać ludzi ich problemy.
Żyję tak jak leci:) I staram się nie przeszkadzać innym.
I często mi się to udaje.
Jak chcesz to napisz. VARSOVIE@WP.PL

Aktualny PageRank strony warsawman.bloog.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO